MEMORANDUM SANU

Novina Nedeljnik  (15.9.16.) u posebnom dodatku donosi izvod iz originalne verzije memoranduma.
KOSOVO
Autori akademici ne objašnjavaju zašto bi gradjani Srbije koji su Albanci (kosovski) morali celog veka da trpe teror kraljevine Srbije pa i posle propasti kraljevine.
Akademici prećutkuju „mudrist“ Nikole Pašića da te ljude treba POBITI  ako neće da se posrbe ili odsele. Perćutkuju u „mudrost“ vlade Karadjordjevića da su Albvanci „TO za Ubijanje “ .Tako su vaspitavali mlade Hercegovce kada su ih slali na Kosovo obećavajući im brda i doline.
Prećutkuju i da savremeni srbijanci gledaju sa omalovažavanjem na te gradjane.
Albanci Kosova su ipak morali nešto preduzeti.
Dali je gospodi akademicima i danas poznato da se kososki „Srbi“ i danas ne računaju u srbe već u Kosovare.
U Lipljanu komšija; „bio sam u Srbiji“
„Otišla je u Kraljevo u Srbiju da kupuje sir“. itd.
ISTORIJSKO NASLEDJE
Navodno“srpski narod nije bio u mogućnosti da oslonac potraži u sopstvenoj istoriji“.
Akademici su zaboravili da se nisu bavili starijom istorijom Srba – počev od Hrista. Bilo im je važnije da titraju vlastodršcima.
Relja Novaković na TV ogorčeno izreče „neće to ni da čitaju “ misleći na kolege profesore kada se radi o novijim saznanjima o poreklu Srba.
Knjigu o prvom krstaškom ratu (Albert Ahenski) koji je na ovo područje doveo prvog Nemanju (Habe nicht – sans avoir- nemaoc imovine) u Univer. bilioteci niko  nije čitao od 1906. do 96.. Bila je 96. još uvek nerazdvojenih listova.
Županić nije proučavan od 1924. do 96.Verovatno je opet zanemaren.
Akademija – NIŠTA.
Akademici su navodno zabrinuti za srpstvo a nisu zaiteresovani da se novija saznanja starije istorije Balkana uvrste u školske programe.
Tacit (1. vek) i Althajm (20.vek.) pisali su o slovenima a naši akademici- NIŠTA.
Kazali su da su bosanski, hercegovački i crnogorski pisci ustvari Srbi kao i da je Njegoš srbin. Opet isto.Gospoda nisu poštovali etnologiju tj. etnoistoriju.
Ta gospoda se nije potrudila da svoj narod srba vrati svome jeziku , od pre Vuka, kako bi ojačali vezu psihe i govora te umeli da iskažu ono što zapažaju. Zato danas Srbijom uprav ljaju ratni huškači mahom došljaci – lažni srbi.
Zbog slabe veze psihe  i jezika srbijance je opet moguće ubediti (ili im narediti) da sa oružjem u dukama predju granicu kako bi ubijali ljude u susedstvu koji im nikakvo zlo učinili nisu.
HRVATSKA
Navodno u tome trenutku (pre 30 godina) van Srbije živelo je 40% srba.
Kako su ti ljudi postali Srbi ostaje nejasno. To su svakako politikant srbi odnosno srbi po zanimanju – profesiji. Ispravno rečeno ti ljudi neznaju šta su. I danas su “ upotrazi za identitetom“ kako reče sadašnji pošteni političar.
ŠKOLSKI SISTEM
Zaključili su da je usmereno srednje obrazovanje dalo „primitivne polustručnjake duhovno osakaćene“ i da je to „ostvarenje fundamentalne neslobode“
Ovakav zaključak je prava pravcata slika balkanskog varvarskog mentaliteta -čista malogradjanština. Akademici nisu shvatili da od srednje stručne škole niko ne može i ne treba da očekuje stručnjake već kvalifikovane saradnike stručnih više kvalifikovanih lica i nebi se moglo reći da srednja usmerena stručna škola duhovno osakaćuje omladinu.
Vidljivo je da se gospoda balkanakademici zgražavaju nad fizičkim radom pa i nije čudo što smo ostali privredno ,duhovno, materijlno nerazvijeni. Usmereno obrazovanje je sabotirano i zato danas nema zrelih gradjana sposobnih za oživljavnje privrede.
Bilo je mnogo pametnije da je SANU tada kao ugledna institucija pomogla razvoju srednje stručne škole.
Već 100 godina dobijamo inžinjere bivše gimnaziste radno nesposobne koji zapazivši tek u preduzeću svoju radnu nesposobnost postaju ljubomorni , pakosni, zli i koji su zloupotrebivši samoupravljanje isterivali iz ove zemlje radno sposobne.
Takvi diplinzi su navodno studirali „to“ ali se često nisu mogli setiti o čemu se „to“ radi. Vrlo često ponašali su se kao nekvalifikovani. To je 100 godina davala srpska gimnazija.
U celom svetu zanatsko obrazovanje omladine smatra se sasvim zdravim . U Nemačkoj momak – devojka bez završene „lere“ zanatske škole nije mogao da se upiše u „inžinjeršule“ .
Postalo nam je nekako normalno da se visokoškolovani u preduzećima bune protiv svake inovacije – svakog razvoja.
NACIONALIZAM
Akademici zapažaju da smo se okončanjem drugog sv. rata ponadali da je nacionalizam splasnuo- ali nije.
Ista gospoda srbuje već 150 godina preko celog Balkansa mada etnoistorija govoru drugačije . Ta nauka ne vidi bosanke , hrvatske i crnogorske srbe. Ne vidi ih ni po etničkom poreklu iz davnina a ni po uhodanosti u društvo Srbije. Tek 2005. jedan od akademika kaže da su u državu SHS ušli narodi koji se nisi ni poznavlali i koji su stotinama godina bili pod uticajem različitih kultura. Ti drugi bar 100 godina zloupotrebljavaju imenicu srbin a Akademija ćuti sve do danas. Niko ne spominje crnogorske Hrvate ali mnogi srbuju. Zna se da je na tlu CG bila Crvena Hrvatska  ali se i to „zaboravlja“.
Ko želi da na Balkanu urla i divlja nazvaće sebe srbinom  a Akademija će reći AMIN.
Akademija već decenijama krije velkiku istinu da varvarski narodi nisu otišli sa Balkana. Akademija nikada nije priznala da nacija nije pala sa Neba već da se formira NIVELACIJOM KULTURA. Ovu nivelaciju varvarski narodi ne priznaju a to je slučaj Balkana.
Akademici nisu objasnili ZAŠTO bi srbi i „srbi“ trebali dobiti državu „kao ostale nacije“ preko područja Hr. BH i CG.
DRŽAVNOST I KULTURA
Sa ovako smućenom akademijom nema smisla fantazirati o Državnosti i Kulruri.
Eto !!!